Catà leg Col·lectiu de Biblioteques Excursionistes
TÃtol : |
Elogi de l'educació lenta |
Tipus de document : |
text imprès |
Autors : |
Joan Domènech Francesch (1953-), Autor |
Editorial : |
Barcelona : Graó |
Data de publicació : |
2009 |
Col·lecció : |
Micro-macro referències núm. 9 |
Nombre de pà gines : |
166 p. |
Dimensions : |
21 cm |
ISBN/ISSN/DL : |
978-84-7827-715-5 |
Nota general : |
Bibliografia |
Idioma : |
Català (cat) |
Resum : |
*La naturalesa de l’educació
*El temps en l’època de la modernitat lÃquida
*Els moviments de la lentitud
*L’educació i l’escola
*Elogi de l’educació lenta
*Quinze principis per a l’educació lenta:
1. L’educació és una activitat lenta.
2. Les activitats educatives han de definir el temps necessari per ser realitzades, i no a l’inrevés.
3. En educació, menys és més.
4. L’educació és un procés qualitatiu.
5. El temps educatiu és global i està interrelacionat.
6. La construcció d’un procés educatiu ha de ser sostenible. 7. Cada infant –i cada persona- necessita un temps especÃfic per aprendre.
8. Cada aprenentatge ha de realitzar-se en el moment oportú. 9. Per aconseguir aprofitar més bé el temps, cal prioritzar les finalitats de l’educació i definir-les.
10. L’educació necessita temps sense temps.
11. Cal retornar temps a la infà ncia.
12. Hem de repensar el temps de les relacions entre persones adultes i infants.
13. El temps dels educadors s’ha de redefinir.
14. L’escola ha d’educar el temps.
15. L’educació lenta forma part de la renovació pedagògica *Decà leg per a una educació lenta.
*Cinquanta propostes per desaccelerar el temps |
Permalink : |
./index.php?lvl=notice_display&id=300929 |
Elogi de l'educació lenta [text imprès] / Joan Domènech Francesch (1953-), Autor . - Barcelona : Graó, 2009 . - 166 p. ; 21 cm. - ( Micro-macro referències; 9) . ISBN : 978-84-7827-715-5 Bibliografia Idioma : Català ( cat)
Resum : |
*La naturalesa de l’educació
*El temps en l’època de la modernitat lÃquida
*Els moviments de la lentitud
*L’educació i l’escola
*Elogi de l’educació lenta
*Quinze principis per a l’educació lenta:
1. L’educació és una activitat lenta.
2. Les activitats educatives han de definir el temps necessari per ser realitzades, i no a l’inrevés.
3. En educació, menys és més.
4. L’educació és un procés qualitatiu.
5. El temps educatiu és global i està interrelacionat.
6. La construcció d’un procés educatiu ha de ser sostenible. 7. Cada infant –i cada persona- necessita un temps especÃfic per aprendre.
8. Cada aprenentatge ha de realitzar-se en el moment oportú. 9. Per aconseguir aprofitar més bé el temps, cal prioritzar les finalitats de l’educació i definir-les.
10. L’educació necessita temps sense temps.
11. Cal retornar temps a la infà ncia.
12. Hem de repensar el temps de les relacions entre persones adultes i infants.
13. El temps dels educadors s’ha de redefinir.
14. L’escola ha d’educar el temps.
15. L’educació lenta forma part de la renovació pedagògica *Decà leg per a una educació lenta.
*Cinquanta propostes per desaccelerar el temps |
Permalink : |
./index.php?lvl=notice_display&id=300929 |
| |
Exemplars (1)
|
24010000002453 | 37 DOM | Llibre | Escoltes Catalans | CRiD | Disponible |